پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250691
چين ۱ ميليون بشکه در روز از نفت خام ايران را خريداري مي‌کند
تاریخ انتشار : 1400/01/14 09:41:33
نمایش : 1223
چين عليرغم ادامه تحريم‌هاي آمريکا عليه صنعت نفت ايران، احتمالا در اين ماه يک ميليون بشکه در روز نفت از اين کشور وارد مي‌کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اويل پرايس نوشت: منابع تجاري و تحليلي اعلام کرده‌اند واردات نفت خام چين از ايران در ماه جاري ميلادي احتمالاً به يک ميليون بشکه در روز مي‌رسد. اين رقم تقريباً نيمي از مقدار نفتي است که عربستان به چين صادر مي‌کند.

 در اوايل همين ماه گزارش شد که چين با پيش‌بيني اينکه دولت بايدن تحريم‌ها عليه ايران را برمي‌دارد،  حجم بالايي از نفت ايران را خريداري مي‌کند. حتي هند هم  قصد خريد نفت از ايران را دارد.

 واشنگتن در ماه مارس به چين هشدار داد خريد نفت از ايران را متوقف کند.

 طبق گفته يکي از مقامات ارشد دولت آمريکا :« ما به چيني‌ها گفته‌ايم که تحريم‌ها عليه ايران را ادامه مي‌دهيم. هيچ چراغ سبزي وجود نخواهد داشت».

 احتمال لغو تحريم‌هايي که در دوره ترامپ وضع شده وجود دارد ولي بي‌ثباتي‌هاي بسياري در اين مورد وجود دارد.

 چين در اين بين در حال خريد نفت ايران است و اخيراً يک قرارداد بلند مدت عرضه نفت به ارزش 400 ميليارد دلار با اين کشور امضا کرده است. طبق اين قرارداد، چين سرمايه‌گذاري عظيمي در بخش‌هاي مختلف اقتصاد ايران طي 25 سال آينده انجام مي‌دهد و در ازاي آن از اين کشور نفت دريافت مي‌کند.

 ايران در حال حاضر براي دوري از تحريم‌هاي آمريکا مبدأ نفتي را که به چين مي‌فروشد پنهان مي‌کند.

 انتهاي پيام/

منبع: تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html